Bericht über die nach der Totenmaske gefertigte Weber-Büste von J. J. Ph. Kendrick

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Mr. Kendrick*, the sculptor, has just finished a model for a bust of Weber, the composer. In point of likeness the work is excellent, which is the more remarkable, because the artist never saw Weber, and has been assisted only by the plaster-cast which was taken from his face after death. We have seen this, and it is really surprising the little alteration which death has made in the features. M. Kendrick is appointed to execute the monument which is to be erected in memory of the composer*.

Apparat

Entstehung

Verantwortlichkeiten

Übertragung
Frank Ziegler

Überlieferung

  • Textzeuge: The Times, Nr. 13028 (25. Juli 1826), S. 2

    Einzelstellenerläuterung

    • „… Mr. Kendrick“Bildhauer Josephus John Pinnix Kendrick (1791–1832).
    • „… in memory of the composer“Möglicherweise steht diese Büste auch in Zusammenhang mit dem Modell zu einer nicht ausgeführten Weber-Statue für St. Paul’s Cathedral, das Kendrick zunächst 1827 auf der Londoner Kunstausstellung präsentierte und nochmals 1828 in den Suffolk Street Galleries ausstellte; vgl. den Bericht im Berliner Kunst-Blatt, Nr. 5 (Mai 1828), S. 157 und Rupert Gunnis, Dictionary of British sculptors 1660–1851, London 1953, S. 226. Graves nennt aus dem Jahr 1827 ein „Half size model of a statue of the late Baron von Weber“ von Kendrick; vgl. Algernon Graves, The Royal Academy of Arts. A Complete Dictionary of Contributors an their work from its foundation in 1769 to 1904, Bd. 4, London 1906, S. 314.

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